Julen hos IKEA

Åhh, jag är kär!
 
Så många fina saker i pressmaterialet från IKEA. Jag kan inte vänta på att få åka dit och klämma och känna på alla grejor.
 
Jag har redan några saker som jag absolut kommer att köpa, och sen är det några där jag måste få titta lite närmre innan jag kan bestämma mig.
 
IKEA beskriver julens kollektion såhär:
I år lämnar vi över julpyntet till de mest kreativa personer vi kunde hitta – nämligen barnen som får sätta sitt eget signum på dekorationer, bakning och paketinslagning inför julen.
 
De har delat upp sitt sortiment i två delar; En traditionell jul och En blingbling jul.

En traditionell jul beskrivs så här:

I år går vi tillbaka till våra svenska rötter och presenterar en traditionell jul i vitt, rött och grönt – men med en lekfull twist. Djur av olika slag är i allra högsta grad närvarande. Bland dekorationerna finns charmiga domherrar, listiga rävar och stiliga julbockar. Materialen är mjuka och färgerna varma, allt som behövs för att skapa ett ombonat och välkomnande vinterhem.

En blingbling jul beskrivs:

Del två av årets julsortiment hämtar inspiration bland juveler och bijouterier i modevärlden. Här kombineras olika nyanser av guld och silver med krispigt vitt. Uttrycket är geometrisk och modernt. Också här har en och annan räv och uggla smugit sig in.

 
 
Jag fastnade mest för den traditionella delen, men kommer absolut att köpa någon av stads- eller by-silhuetterna med LED-belysning.
 
Det här var det jag fastnade mest för i den traditionella delen:
 
Lampa att hänga över köksbordet i vinter/jul (jag kommer dock troligtvis inte att ha de röda tofsarna kvar)
 
 
 
Härliga former på ljusen, påminner om stickat.
 
 
 
 
Julgransmatta med inbyggda LED-lampor, för att få ett mysigt ljus under granen.
 
 
 
 
 
Jag gillar faktiskt de röda servetterna bättre än de vita i den här bilden
 
 

 

 

Jag gillar att julpappret har två sidor så man inte behöver köpa två rullar. Visserligen föredrar jag själv papper i lite brun/beige skala, men rött till jul är aldrig fel.

 
 
 
 
 
När det kommer till "blingbling" delen var det väl kanske inte lika mycket som jag fastnade för, jag föredrar rött och vitt över guld, men som jag sa tidigare så kommer jag köpa någon av silhuetterna. Har sedan tidigare en silhuett av en skog (också från IKEA), men den har blivit lite böjd efter ett år i en lite för liten låda, så den kommer troligtvis att bytas ut eller omplaceras, så då får jag plats med en ny. :-)
 
Visst är den bara för söt?
 
 
 

Något annat jag gillade var de här lyktorna. De är LED-belysning, men ser ut som ljuslyktor. Bra att ha om man inte vill ha en massa ljus tända, men ändå få mysbelysning.
 
 
 
 
Det sista som jag fastnade för var de här presentaskarna. Liknande de man får i klädaffärer, men utan den irriterande loggan. Ber om ursäkt att bilden blev lite liten, den fanns inte med på någon av de stora bilderna i pressmaterialet.
 
Har ni tittat igenom materialet själva? Vad blev ni sugna på?


Kommentarer
Olivia - LJUVA JUL

Riktigt fina grejer! Föll betydligt för den traditionella stilen - såå fint och mysigt.

Svar: Ja, jag gillar också det mysiga mer än det blingiga, men smaken är som baken. :-)
Sussi

2014-09-24 @ 07:47:30
URL: http://ljuvajul.blogg.se
johanna

Jag gillar absolut den traditionella julen mer :)

Svar: Samma här. :-)
Sussi

2014-09-24 @ 09:29:37
URL: http://www.arildsdottir.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

En enkel jul

En blogg för att göra julen mysig med enkla knep utan timmar av pyssel

RSS 2.0