Jag är helt knäckt

Eller... Jag har iallafall lagat knäck. Och för en gångs skull blev det inte en kladdastrof. Anledningen är både de nya formarna i silikon som jag köpt (inga fler lösa knäckformar här inte) och att jag istället för att ösa upp knäcken med skedar hällde upp smeten i en plastkanna och hällde ur. Så här blev resultatet:

Lite kladd får man räkna med, men inte alls lika illa som det brukar. Och knäcken lossnar jättelätt från formarna (de gröna är lösa silikonformar som är satta i den fasta formen). De här formarna kommer absolut att användas fler gånger! Så nu sitter jag och Gubben och njuter av nykokt knäck, och imorgon är det fjärde advent. Hej, vad tiden går...


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

En enkel jul

En blogg för att göra julen mysig med enkla knep utan timmar av pyssel

RSS 2.0