Julspaning på IKEA

Förra helgen var jag och N på i Barkarby och gick på IKEA och Rusta.
 
Till IKEA skulle vi för att vi behövde köpa en hylla till klädgarderoben, och varför inte då passa på att titta på alla julsaker? Så det gjorde vi. De hade inte riktigt börjat pynta alla "rum" än, men nere vid kassorna så verkade allt vara uppackat, och jag hamnade i julhimlen.
 
Det enda som jag handlade direkt var dock en ljusgardin som jag tänker sätta upp i vardagsrummet framför fönstret.

Eftersom vi inte har någon gardinstång där kommer vi att köpa en duschdraperistång som vi kan sätta upp tillfälligt. Funderar på att köpa två och sätta upp en gardin framför balkongdörren också.
 
Jag är inte jätteförtjust i alla saker på IKEAs julavdelning det här året. Personligen tycker jag att vissa färgkombinationer var lite för skrikiga och inte alls juliga. Men, smaken är som baken. :-) Jag hittade tillräckligt med saker som jag gillade för att hålla mig nöjd, så det kommer nog bli en tur till innan december för att köpa lite grejer som jag tittat på.
 
Jag hittade även ett påslakan som kändes riktigt juligt, det kommer jag nog också köpa och bädda med i jul.
 
Efter IKEA tog vi en sväng förbi Rusta. Är inte helt säker på att de fått upp allt än, men det som fanns var väldigt fint. Vi tittade länge och väl efter en ljusslinga att ha på balkongen, men hittade ingen jag gillade. Vi har redan en ljusslinga, men det var ett sista-minuten köp förra året eftersom vi glömt att våran var trasig, och jag är inte alls nöjd med den. Jag vill ha en rejäl slinga som lyser ordentligt, med många ljus, och den vi har nu är så ynklig och gles så den knappt syns.
 
Hittade i alla fall några söta magneter som jag köpte. Av någon anledning hade jag inga julmagneter alls innan nu! Så nu har jag det i alla fall.
 
Nu längtar jag verkligen tills jag kan börja pynta här hemma. Bara fyra veckor kvar...


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

En enkel jul

En blogg för att göra julen mysig med enkla knep utan timmar av pyssel

RSS 2.0