Varm Choklad

Bittes Jul efterfrågade Erica vad man hade för "hemligheter" bakom sin varma choklad.
Då kom jag på receptet jag och N använt oss av de senaste två åren, efter att vi hade köpt varm choklad från Valhrona-ståndet på Lisebergs julmarknad.
 
Receptet stod på muggen man fick, så vi fotade den och började göra den hemma. Den är riktigt god!
 
Så här kommer receptet. Det står att det är för fyra personer, men vi tycker att det passar perfekt för två. :-P
 
Valhrona Varm Choklad för 4 personer
 
Värm 8 dl mjölk.
Lägg i 100 gram Valhrona choklad med hög chokladhalt (beror på hur mörkt man tycker är gott),
och vispa lätt tills chokladen smält.
Tillsätt 1 matsked rörsocker
Toppa med vispgrädde eller marshmallows (eller för all del båda) :-)
 
Så det är mitt tips på en god varm choklad om man vill lyxa till det någon kväll. Bilden nedan på muggen som man fick chokladen i.
 


Kommentarer
Bittesjul

Mmm det där lät gott.

2014-09-24 @ 19:44:17
URL: http://www.bittesjul.blogg.se
johanna

Det ska jag smaka :)

2014-09-25 @ 10:01:15
URL: http://www.arildsdottir.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

En enkel jul

En blogg för att göra julen mysig med enkla knep utan timmar av pyssel

RSS 2.0