IKEAs julreklam och julstressen

Jag hade efter mitt uppehåll tänkt börja med ett inlägg om vårt besök på julmarknaden i Färna Herrgård, men med tanke på hur mycket stress det har varit den senaste tiden så blev jag så inspirerad av IKEAs reklam att jag bara måste börja med den.
 
Och innan vi börjar så kan jag säga såhär: Jag vet att IKEA är ett företag; ett företag vill sälja sin produkter; denna reklam är gjord för att sälja produkter. Men jag tycker ändå att tanken är så god att den förtjänar att uppmärksammas.
 
IKEA skrev i sitt första pressmaterial att julkollektionen var skapad med inspiration från barn, och nu verkar de utveckla det lite. Deras "slogan" för detta år är "#detblirjuländå", och där kan jag verkligen hålla med. Och jag tror även att det kan vara något för alla att hålla i tankarna, även vi som är lite väl jultokiga. :-) 
 
Det måste inte bli perfekt, det är ingen tävling vem som gör flest sorters godis, bäst klädda gran vinner inte, och så vidare...
 
Jag vet att jag själv skapade den här bloggen för att dela med mig av lite tips för att göra det enklare under julen, men även för att dela med mig av min julkänslor precis som jag tror att alla andra med julbloggar vill. Men det kan nog ändå bli lite stressigt att visa upp vad man gjort inför julen, alla bilder ska se mysiga ut, presenterna ska var snyggt inslagna, dekorationerna ska hänga perfekt, baket ska alltid bli lyckat...
 
Jag vill inte på något sätt racka ner på någon som tycker om att pynta, som faktiskt slår in sina julklappar skitsnyggt (och ja, jag blir lite avis ;-) ), eller som vill dela med sig av sin julstämning när de myser i soffan med pepparkakor och julmust. Bloggarna är ju faktiskt till för att vi ska kunna dela med oss. :-)
 
Jag vill bara att ni tänker på att det kommer bli jul ändå, och då ska vi inte springa runt sönderstressade för att få allt perfekt, utan vi ska kunna sätta oss ner, ignorera att någon råkade spilla glögg, att några pepparkakor råkade bli brända, eller att julgransstjärnar sitter på sniskan, och bara njuta av att det faktiskt är JUL.
 
Och för att kompensera för det långa inlägget kommer här några bilder från IKEAs julreklam.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

En enkel jul

En blogg för att göra julen mysig med enkla knep utan timmar av pyssel

RSS 2.0