Tankar om Glögg

Det är nog ingen som missat att årets glöggsmaker har presenterats av både Blossa och Saturnus. Jag skulle nog tillochmed säga att jag är en av de sista som skriver om det, men jag ville ändå ge min åsikt om de olika smakerna.
Jag säger direkt att jag inte har smakat någon av dessa, utan baserar mina åsikter på företagens beskrivningar av dryckerna. 

 


Blossa Lavendel: Vem vill under julen bli påmind om "sol och värme" som Blossa skriver i sin beskrivning av denna smak? Troligtvis personer som inte är så förtjusta i vintern, är min första tanke. Jag tror aldrig att jag faktiskt har smakat lavendel, så det skulle kunna bli en favorit, den som lever får se...
 
 


Blossa Frisk: Om man gillar att dricka lite syrligare drycker kan man nog tycka att denna är god, men det känns lite som att friska smaker passar bättre till sommaren. Den kanske blir god om man man vill ha något friskt att dricka efter en måltid med mycket fet mat, men glögg är ju inte riktigt en efter-måltiden-dryck, så jag är lite tveksam. 
 
 


Blossa 4,7 lättglögg: Om denna smakar som "original"-glöggen kommer jag inte ha någon problem med den alls. Gillar den klassiska smaken och är inte ute efter alkoholen när jag dricker glögg (brukar faktiskt dricka den alkoholfria, eller den med "bara" 2,2%), så denna kommer nog kunna vara ett inslag på julbordet.  Jag gillar också att etiketten är lite juligare än de två andra. 
 

Saturnus Lusseglögg: Jag har aldrig haft riktig tur med drycker som ska smaka saffran. Antingen smakar det inget saffran alls, eller så smakar det så artificiellt så man inte står ut. Men vem vet, denna gång kanske man har tur.
Saturnus Pepparkaksglögg: Vem kan motstå smaken av pepparkaka? Inte jag iallafall. Så länge det inte smakar alldeles för fejk så brukar det gå bra, så den här kommer jag absolut att testa. 
 
Alla bilder kommer från Blossa.se och Saturnus.se


Kommentarer
johanna

jag håller helt med dig :)

2014-09-12 @ 09:10:30
URL: http://arildsdottir.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

En enkel jul

En blogg för att göra julen mysig med enkla knep utan timmar av pyssel

RSS 2.0