Dufvenkrooks nya glögg bara i beställningssortiment?

Har läst lite om Dufvenkrooks nya glöggsmaker för iår och är rätt sugen på att testa den med Mint & Choklad. Av ren nyfikenhet gick jag därför till Systemets hemsida för att se om det fanns något pris och när den skulle börja säljas.
 
Men tji fick jag minsann:
 
 
 
Om den bilden inte säger er någonting så kan jag berätta att glöggen bara finns i beställningssortimentet, och då bara som kolli. Vilket alltså innebär att man måste köpa 12 (!) flaskor för att få beställa.
 
Nog för att jag gillar jul (och glögg), men om jag skulle försöka dricka 12 flaskor 15%-ig glögg under december skulle jag nog inte kunna gå rakt förrän i januari!
 
Jag hoppas att det ändrar sig, annars kommer jag få knacka på hos varenda julbloggare och se om de vill göra en gemensam beställning...
 
Något positivt i allt detta är att det verkar som att Systemet kommer börja sälja glögg från första oktober, så då kan man gå och titta på flaskor och längta till julen....


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

En enkel jul

En blogg för att göra julen mysig med enkla knep utan timmar av pyssel

RSS 2.0