Små inköp från Choklad-mässan

Jag och Gubben var på Hem & Villa/Choklad-mässan i helgen. Jag kan villigt erkänna att jag gick dit för chokladens skull, men vi började i "hemdelen", för jag ville se om det fanns några roliga inredningsidéer eller liknande inför julen (hoppas kan man ju alltid).
 
Vi gick förbi en liten affär nästan i mitten av mässan som tydligen var bak-Leilas lilla affär, och självklart så hittade jag riktigt söta små påsar som var lite polkagris-randiga och som jag var tvungen att köpa. De kan man nog göra fina små gottepåsar av ska ni se.
 
Så mycket mer hittade vi inte på hem-delen, så vi gick vidare mot chokladen. Det var som att gå in i en vägg. Jisses vad mycket folk, och speciellt runt de ställen där man kunde få sig ett smakprov. Jag tänkte passa på och köpa lite Valrhona-choklad, men praktiskt taget varenda ställe som sålde just Valrhona tog inte kort, och självklart hade jag glömt att ta ut pengar. Ja, det fanns bankomater, men ni kan inte ens tänka er köerna!
 
Så ingen choklad blev det, men däremot hittade jag två saker i ett stånd som jag bara var tvungen att köpa. Det var ett stånd där det faktiskt verkade ha märkt att det snart var jul (hehe), och hade framme marsipan och allt möjligt.
 
Där fick jag syn på en sådan smidig knäckform i silikon! Jag har alltid problem med att hälla upp knäcken (Det blir ju så mycket), så det kan bli en riktig röra ibland. Här är det bara att hälla ut smeten och skrapa av det som rinner över. När jag kom hem kom jag dock på att jag borde köpt två, då varje form bara hade 40 "knäckformer", och de flesta recept är på 80-100 stycken. Men då får man ge sig ut och leta efter en till helt enkelt. Det fanns en länk till hemsidan, så jag ska in och titta om jag kan beställa hem något. Pufz.se heter hemsidan om ni är intresserade av att gå in och titta själva.
 
I samma stånd hittade jag även så enormt söta små pepparkaksformar. Det är tre av varje "mönster" i varierande storlekar. Jag tror att de absolut minsta kan vara lite för små att göra faktiska pepparkakor av (de kan nog lätt brännas) men man kan ju använda de till annat kul.
 
Så, efter den här långa texten så kommer ni äntligen att få en bild på fynden. :-)

Snygga va?
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

En enkel jul

En blogg för att göra julen mysig med enkla knep utan timmar av pyssel

RSS 2.0