Inspiration från Allers Julmagasin

Nu har jag hunnit titta igenom årets första jultidning. Lite sent, men som sagt, jag har inköpsförbud innan den första november. :-)
 
Som vanligt är den väldigt mysig och jag får lite härlig julkänsla direkt, vilket behövs när vädret är så grått och tråkigt som det varit idag. Jag änkte bara visa några av de sakerna som inspirerade mig mest.
 
Ser det inte underbart ut med varma fällar och en brasa? Det skriker vintermys, tycker jag iallafall.
 
 
Jag blir alltid så pysselsugen när jag ser sådana här bilder. Sen vaknar jag till lite och kommer ihåg alla gånger jag lämnade halvfärdigt pyssel över hela matbordet. :-D
 
 
 
Det här är sånt pyssel som jag gillar. Enkelt, snabbt och utan en massa olika material. Ett snöre och lite tejp så är det klar att sätta på vilka paket du vill.
 
 
Den här kommer jag nog att försöka mig på. Kanske något att servera när man fyller år som en försmak på julen?
 
De här muffinsen får mig att börja dregla direkt! Vad synd att N inte kan äta nötter då kommer jag ju...behöva. äta. upp. alla. själv... Hehehe...
 
 
Jag tror att jag ska försöka mig på de här söta placeringskorten till julafton. Vi kommer kanske ha några familjemedlemmar på besök, och de verkar inte alls svåra att göra. Och då får jag äntligen en ursäkt att köpa in lackstång vilket jag velat göra i några år nu.
 
De här var iallafall de saker jag gillade mest i Allers, sen fanns det självklart en massa annat roligt att läsa.
 
Nu gäller det bara att bestämma sig för om jag ska köpa Amelia eller 101 idéer nästa gång. Vad tycker ni?


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

En enkel jul

En blogg för att göra julen mysig med enkla knep utan timmar av pyssel

RSS 2.0