Allers julmagasin

Nu har jag äntligen köpt årets första jultidning! Självklart blev det den gamla favoriten Allers. 
 
Jag har bläddrat igenom den lite snabbt och jag gillar de mysiga bilderna och recepten, men en del av tidningen är inte alls för mig eftersom det handlar om sömnad och stickat. Jag stickade senast i syslöjden på mellanstadiet, så när jag ser instruktionerna för att göra en mössa eller halsduk är det rena grekiskan.
Något jag älskar är bilder på eldstäder och eldkorgar. Eftersom jag bor i lägenhet är det inget jag kan ha själv, men jag drömmer mig alltid bort när jag ser en sån bild. Jag återkommer lite senare när jag läst igenom tidningen ordentligt med vad som var höjdpunkterna. 

Funderar på vilka fler jultidningar jag ska köpa i år. Är lite sugen på 101 idéer och Amelia, men har inte hunnit titta närmre på dem. Jag vill ju inte heller köpa alla tidningar på en gång utan vill bygga på julkänslan mer och mer. Därav de oskrivna reglerna att det inte blir något pynt, julmust eller pepparkakor innan första december. Det kan gå för sig från första advent om det kommer innan december, men inte annars. 
Vilka jultidningar tycker ni verkar bäst i år?


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

En enkel jul

En blogg för att göra julen mysig med enkla knep utan timmar av pyssel

RSS 2.0