Besök i julbutik i Berlin

Jag kom på att jag helt glömt berätta något!
 
Det var ju meningen att jag och Gubben skulle åka till Berlin i december förra året och gå på julmarknader och en speciell affär som har julsaker året om. Det blev ju inte av och var en av anledningarna till att jag inte var lika pepp på julen som vanligt förra året.
 
MEN!
 
I somras var vi faktiskt i Berlin och som av en händelse så bodde vi på ett hotell som var på samma gata som julbutiken!
 
Man fick inte ta några bilder där inne (jag råkade ta en med mobilen), men jag tog några bilder på skyltfönstret, och nu tänkte jag dela med mig till er.
 
 
Jag kan erkänna att det kändes lite konstigt att gå omkring och titta på juldekorationer mitt i Augusti, men det var väldigt mysigt ändå. :-)
I butiken i Berlin har de en enorm julgran som sträcker sig två våningar upp. Riktigt häftigt. Jag var faktiskt inte så sugen på att köpa något, då de inte riktigt var min still på sakerna, men jag är så nöjd att jag fick besöka butiken ändå!
 


Kommentarer
Annas Strålande Jul

Åh så mysigt!! Tyskarna kan verkligen det där med julstämning. Har varit i julbutiker i USA, Holland och England och de är så oerhört mysiga. Vill ha hit en till Sverige nu!

Sv: tack för så fin kommentar om mina julbilder. :D

Svar: Ja, det skulle vara underbart!
Sussi

2014-09-26 @ 21:16:00
URL: http://julstralandejul.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

En enkel jul

En blogg för att göra julen mysig med enkla knep utan timmar av pyssel

RSS 2.0