Enkelt julpynt - Julsäcken

Jag tycker att det är jättemysigt att ha en stor säck stående full med julklappar bredvid granen.
Men eftersom vi inte handlar så många klappar så har vi för det första svårt att fylla den, och för det andra så blir det inga klappar kvar till att ligga under granen (vilket man ju måste ha).
 
Så för ungefär två år sedan kom jag på hur jag skulle göra. Jag sparade en massa kartonger under året (skokartonger, presentkartonger för kläder, m.m) och när jag hade köpt en julsäck på H&M så tog jag alla tomma kartonger och lade i säcken. Jag slog in några stycken som skulle ligga på toppen för att det skulle se extra mysigt ut, och sen lade de riktiga presenterna under granen.
 
Enkelt och effektivt. Så här blev resultatet:
Och självklart kan man spara alla kartonger till nästa jul.
 


Kommentarer
Denise - Min Glittriga Jul

Ett tips som jag kommer använda mig av, om jag får! :))

Svar: Självklart! Det är det tips är till för. :-)
Sussi

2014-10-01 @ 09:36:01
URL: http://minglittrigajul.bogg.se
Sanna

Åh vilken mysig och praktisk idé! Det kommer jag lätt köra på i år! :)

2014-10-07 @ 22:47:58
URL: http://withboughsofholly.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

En enkel jul

En blogg för att göra julen mysig med enkla knep utan timmar av pyssel

RSS 2.0