Veckans nyheter

Ja ni, det har varit en del uppståndelse denna veckan.
 
Ingen har väl missat att Aladdin gör om, och byter ut två praliner. Personligen kommer jag att sakna trillingnöten, men det går ju faktiskt att göra egen. Om man gillade körsbärslikören har jag dock ingen lösning, tyvärr.
 

Omdebatterad under veckan
 
 
 
Sen har det tydligen börjat dyka upp julmust i diverse butiker. Själv har jag inte stött på några ännu, men jag känner att det är ok, eftersom jag försöker att låta bli det innan december. Det känns som en brytpunkt på något sätt.
 
Julmust på burk säljs på mitt jobb, så då kan man passa på att dricka utan att Gubben vet om det ;-)
 
 
Och så är det ju äntligen oktober! Månaden då alla julmagasin börjar fylla hyllorna. Den första, Allers, kommer ut om minde än en vecka, och den ska jag se till att plocka på mig så snart det går.
 
 
 
 
Om ni läst denna blogg tidigare kanske ni kommer ihåg att jag har försökt att inte köpa jultidningar innan November, men den traditionen har jag bestämt mig för att ändra på. Traditionen uppkom eftersom det fortfarande är mitt i hösten i Stockholm i oktober, och det kan bli lite fel, man får inte riktigt den där julkänslan när det är 12 grader plus och sol ute. Men i år ska jag försöka mysa till det ändå. Får väl dra ner rullgardinen och tända ljus och se om det ger något. :-)
 
Hur gör ni för att få till julkänslan när det fortfarande är varmt och ljust ute?


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

En enkel jul

En blogg för att göra julen mysig med enkla knep utan timmar av pyssel

RSS 2.0