Topp 10 på Ica

Jag lade upp en massa bilder nyligen från när jag var på ICA och tittade på julsaker.
 
Nu har jag tittat igenom bilderna lite och valt de 10 saker som jag tyckte bäst om.
 
Är ni beredda? Här kommer de (utan inbördes ordning):
 
 
Färdigvikta servetter.
Bloggen heter trots allt "En Enkel jul" och att jag inte skulle ta med färdigvikta servetter som på ett enkelt sätt får till en snygg dukning är omöjligt. Gillar man inte tomtarna finns det enkla röda som bara är att fälla upp för en snygg dekoration.
 
 
 
 
Pepparkakstimer
Något av det sötaste du kan ha i köket den här julen. :-)
 
 
 
3D pepparkaksformer
Bra att ha om man vill göra enkla, snygga (och ätbara) dekorationer
 
 
 
 
Julkalenderboxar
Enkelt att göra en egen presentkalender med färdiga boxar och siffror
 
 
 
Blockljus med manchetter
Jag har väldigt svårt att göra snygga dekorationer till ljusen själv (tycker i alla fall jag) och därför var det rätt kul att hitta de här ljusen med färdiggjorda dekorationer.
 
 
Presentaskar
Enkel och lätt inslagning, och i värsta fall bra som fyllning till julsäcken, se det här inlägget.

 
 
Kakstämpel med julmotiv
Lätt att skapa kakor med julkänsla med den här roliga stämpel
 
 
"Pepparkaks-husformar"
Om man vill göra en hel 2-D by av pepparkakshus, liknande denna
 
 
Slev med termometer
Ingen nyhet i sortimentet precis, men perfekt när man ska göra kola, knäck eller annat gott
 
 
Doftljus
Hittade för en gång skull doftljus som faktiskt doftar som de ska! Vet inte hur många gånger man läst att något ska dofta kanel, och så doftar det bara vax med lite aromämne. Dessa luktade rejält, och även om jag inte är så förtjust det plottriga hänget på framsidan, så kan man faktiskt ta bort det innan man ställer fram ljusen.
 
 


Kommentarer
Ljuvliga Drömmar

Efter att ha jobbat på ica i ett x-antal år börjar jag gilla deras jul grejer igen :)

Svar: Haha, jag kan förstå att man lätt tröttnar på det när man jobbar med det varje dag. :-)
Sussi

2014-11-07 @ 16:50:23
URL: http://ljuvligadrommar.blogg.se/
Finas mammis

Tack för titten, kul saker du hittat!
Finas mammis

Svar: Tack själv! :-)
Sussi

2014-11-07 @ 18:31:04
URL: http://hustebakomlindarna.blogspot.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

En enkel jul

En blogg för att göra julen mysig med enkla knep utan timmar av pyssel

RSS 2.0