Julpynt i butikerna

Idag hade både jag och N (min man) halvdag på jobbet och eftersom han hade planerat att umgås lite med några gamla skolkamrater fick jag en dag för mig själv. Då jag behövde ge mig in till stan för att gå på Buttericks så tänkte jag passa på att gå och titta vad de har fått för pynt i lite olika butiker.
 
Första butiken jag gick till var Åhléns City. Jag började på "tunnelbaneplanet" och tyckte inta alls att de hade så mycket roligt, men när jag var på väg att gå såg jag deras stora skylt med "Julbutik - 1 tr ned". Ja men såklart! De har ju börjat med att ha julsakerna nere på samma plan som Hemköp.
 
Det fanns mycket fler saker där, men jag kommer nog behöva återvända igen lite närmre jul för att se om det kommer något mer.
 
Skålen som ser ut som en ekorre har jag velat  köpa i flera år, men jag tycker alltid att den är för dyr. Men fönsterdekaler kan man aldrig få för mycket av. Synd att jag inte har barn, då har man liksom en ursäkt att ha juldekaler överallt på vintern.
 
 
   
Dessa kort som säljs till förmån för Hjärt-Lungfonden tyckte jag var väldigt fina. Bilderna är Jenny Nyström och det är en sådan klassisk, mysig julkänsla.

 
 
Det där änglaspelet är jag tydligen förbjuden från att köpa, eftersom det plinkar så förfärligt enligt Gubben. :-) Det är synd för jag minns att vi hade ett sådant när jag var liten.
Möjligtvis kommer jag att inhandla någon av bordslöparna lite närmre jul, och jag blir alltid sugen på att köpa doftljusen, men jag tycker aldrig att de luktar så som det står på etiketten.
 
Efter Åhléns blev det lite Lagerhaus. Jag kan säga att hela butiken inte är julifierad än, men det kommer nog snart. :-)
  
De små söta julkulorna skulle jag vilja göra något trevlig med, men vi får se vad det blir. OM jag kommer ihåg att handla dem närmre jul vill säga. Glöggmuggarna kommer vi också behöva köpa. Vi har bara fyra stycken, men vi kanske kommer att vara sex stycken här på julafton, så de kommer behövas.
Jag köpte även denna bara för att jäklas lite med N, haha.
 
 
Jag gick även in på Granit och Panduro, men Granit tycker jag inte har så mycket julsaker, och eftersom jag inte har så mycket tid att pyssla köper jag inte så mycket på Panduro. Jag har en hel del saker kvar från förra året, så denna gång blev det inget inköpt.
Men sen när det var dags att tänka på vad man skulle ha till middag så såg jag detta i mataffären:
Jag använder alltid Skogaholms pepparkaksdeg när jag gör pepparkakor, jag har inte orken att göra egen deg, och den här lyckas jag alltid med. Och den är rätt god att äta som den är också, men säg inte det till gubben. ;-)
 
Det var allt från min lilla utflykt i julvärlden, vad har ni haft för er?


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

En enkel jul

En blogg för att göra julen mysig med enkla knep utan timmar av pyssel

RSS 2.0